søndag den 18. november 2012

Vil du med indenfor i Tjalfe's R E T R O univers..?



Som lovet er her et indlæg hvor i får lov at se Tjalfe Triton's værelse. 

ADVARSEL: Her snakker vi virkelig R E T R O, så til de af jer som ikke kan tåle synet af FARVER & retro: VEND OM! 
Til alle i andre RETRO-elskere og i som bare er nysgerrige: TRÆD NÆRMERE!











Tjalfes kameraer. Nu hvor hans mor elsker kameraer, så er han jo nødt til at have det samme..


Retro skoletaske. Fundet i Tingfinderiet 


Elsker denne Lille pipfugl. Total nostalgi altså...! Med den sødeste melodi..





Elefant (gammel fisherprice legetøj)


Allerede inden jeg fik børn havde jeg taget beslutningen om at MIT BARN skulle sove i en (kili) Lille Per seng! Synes de er så fede..


Fugle spilledåsen er en gammel sag fra FISHER PRICE (fra omkring 60'erne)


Har selv malet og betrukket et strygebord i retro stof. Tjalfe elsker at stryge..





Conrad <3


Retro Lampen er fra Trendyenser





Elsker Dumbo i porcelæn! 









Mama Meena her har været igang med at tegne.. Synes bare Alfons Åberg er så hyggeligt og ret retro, kan huske ham fra jeg var barn..


kewpie...


Er RET vild med denne lille detalje! Tjalfe hedder Tjalfe Triton til fornavn. Han er opkaldt efter 
K O N G  T R I T O N fra "Den lille havfrue," som var min yndlingsfilm som barn! 






Måske kender du allerede denne? Den er købt hos hende Marianne. Se hendes fine blog og ting her


Flotteste bambi broderi bestilt fra USA





Der læses ...





Lærred betrukket med retro-frotte fungerer nu som opslagstavle.. 



Tjalfes Dino samling






Denne fine station er købt hos Eva's Dukkehus Struer









Jeg er så forelsket i disse to  ....! Cute cute cute





Animals of the forest


Velkommen indenfor i køkkenet
(HOMEMADE BY MAMAMEENA)

















Er rigtig tilfreds med mit forsøg på at lave et legekøkken. Frem for at købe et færdiglavet..


Nullergøj's hyggekrog


Mit bud på en sky. Her med hoptimister i stedet for dråber ..






Tjalfes dukke Milo


Er han ikke smuk...? 


Tjalfe passer og plejer Milo








Hyggekrogen bliver også brugt som læsekrog


Bogen "Min Lillebror" har hans Mormor læst som barn! Ret sjovt.. og han elsker den!


funky little monkey..





Den højtelskede Anders And Lampe



Welcome to THE WILD WEST BABY!


Har samlet (og samlet og samlet) og skabt en hel "scene" fra Det Vilde Vest.. Tror virkelig han kommer til at elske det når han bliver stor! Men indtil videre pynter det på hylden...








Karlekammerskabet som nogen af jer kan kende fra et tidligere indlæg. 


Har en svaghed for kufferter..


We  L O V E   Levis & Mads Nørgaard 





Homemade opbevaringsglas 





Elsker dette fund. Tjalfes elsker sin Esso Garage!








Denne fine sag er købt fra USA. Her kan jeg i bedste retro-stil skrive Tjalfes højde på.. i love it!










Det var alt for denne omgang! Tak fordi du havde lyst til at kigge med, du er velkommen til at smide en kommentar.. Så vil jeg blive noget så glad! Håber du nød turen gennem:

     T J A L F E  T R I T O N' S  R E T R O  U N I V E R S ....?






















44 kommentarer:

  1. Han har så absolut et superskønt værelse - Ingen tvivl om det :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Karen :) Vi er også glade for det :o)

      Slet
  2. Det er da godt nok et fedt og gennemført værelse. Hvor er du sej! Håber han bliver ved med at elske det - min dreng på 6 vil helst ikke have andet end plastik starwars og andre grimme grimme masseproducerede sager. Men han deler værelse med sin søster, så han bestemmer ikke alt. Det bliver sværere om et ½ års tid, når han får sit eget ;-).
    Elsker Tjalfes værelse!! Mums for øjnene!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Didde-Louise!! :D Det glæder mig at høre, og det er altid fedt at få feedback herinde fra I skønne mødre :) Synes også selv det er blevet ret så gennemført, men har virkelig også lagt mange penge, tanker og tid i det ;)
      Håber VIRKELIG også han blir ved med at elske det! Kan fuldstændig følge dig og er og selv ret bange for jeg bliver udsat for det der grimme starwars crap! :O
      Men må forsøge ihærdigt at opdrage ham til at ha' fed stil :D hehe og ellers kan jeg da om ikke andet opbevare det i kasser (når han ikke leger med det) :D

      Håber ikke der går total starwars i det når din søn får sit eget værelse :D Det må du vise frem på bloggen til den tid !

      Smil fra Meena :)

      Slet
  3. Wow wow wow! Det er bare lækkert!

    Jeg er jo ikke så meget til retro, men synes virkelig du har gjort det smukt og lækkert!

    SvarSlet
  4. Tusind mange tak! Det er fedt at høre :) Især når du ikke er til retro :D

    SvarSlet
  5. Så fint Meena! Man kan virkelig se, du går op i detaljen og bruger tid på det. SÅ lækkert!
    Det er sjovt den lille dreng på kæphesten, ham havde jeg som glansbillede da jeg var lille. Nostalgi:-)

    SvarSlet
  6. Og hvor er han bare en lækker lille gut. Er det en FUB strik han har på?

    SvarSlet
  7. Heej Julie. Ja så fik jeg mig taget sammen til det indlæg :) Tusind mange tak skal du ha' ! Dejligt når folk ligger mærke til at man har brugt tid og tanke på hver eneste detalje!
    Hvor sjovt du kan genkende den fra dit glansbillede som barn? Hvis du skulle blive fristet af den nostalgiske følelse, så ligger der link til siden hvor jeg har købt den (over billedet) ;D

    Ja ham Tjalfe er en lille lækker sag (thank you for noticing) ;) Ja det er FUB og den er SÅÅÅ lækker, tror jeg vil "anbefale den i et indlæg!

    SvarSlet
  8. Wow, så mange deilige saker - jeg elsker også retro, så ditt innlegg likte jeg godt. Fint å se at ikke alle har sluttet å like den flotte stil fra 70-tallet :)

    SvarSlet
  9. Mange tak! :D
    ...Man kan da kun ELSKE retro! Fedt du også er med på retro ;)

    SMIL fra Meena

    SvarSlet
  10. Wauw hvor et super lækkert værelse:) Åh alle detaljerne.... dem må jeg altså lige kigge en ekstra gang igennem:) Rigtige flotte billeder af lille mandens værelse og din lille gut:)
    Tak for kigget:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Mama Lola! Skøønt at høre i faktisk ser hvor meget "arbejde" der er lagt i detaljerne! Og ja self også min lille lækre gut ;)


      .. Glad for at se dig herinde! (har luret din blog længe efterhånden) så du er mere end velkommen en anden gang, eller til at følge med på bloggen :)

      Slet
  11. Hold nu op et skønt skønt værelse din lille fine dreng har - wauw!
    Og så, så jeg lige plakaten over knagerækken - det gav et helt gib i mit hjerte. Den hang på mit børneværelse da jeg var barn - og tro mig jeg har skænket den mange tanker efter jeg selv er blevet mor. Ville ønske jeg havde den endnu - kan stadig huske hvordan det var at ligge og kigge på den inden jeg skulle sove!
    Jeg er nødt til at spørge hvor du har den fra? Ville elske at få fingrene i en magen til!

    Mange hilsner
    Line

    www.linesforunderligeverden.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Line :)

      Velkommen til :) håber du har lyst til at følge med, du er i hvert i fald velkommen!

      EEEJ hvor sjovt du har haft den som barn. Den tjalfe har er dog ikke en plakat altså papir, men nærmere på en træplade.
      Har fundet den i genbrugen så det hjælper dig nok ikke meget. Men kunne evt få lyst at sælge den på et tidpunkt :) Så kan jeg da ha dig i tankerne? kan se du bor i århus, så afhentning i skive er ikke helt urealistisk ;)

      Jeg har lige været forbi din blog som jeg ikke kendte til! Du har også en vildt fed stil og lige min smag. ;)

      Smil fra Meena

      Slet
  12. Sikke et skønt værelse..
    Har da klart tilmeldt mig hos dig og glæder mig meget til at følge med hos jer..
    Kh Camilla
    http://celinas-verden.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Camilla :)

      Jeg takker for din ros! Og er glad for du har lyst til at følge med :) meget mere kommer, bloggen er ret ny..

      har været forbi din også. Hvor er den bare FLOT bloggen! Og kan se du er meget kreativ..!

      Smil fra meena :)

      Slet
  13. Sikke et skønt og gennemført værelse! WOW! Jeg er imponeret.. Rigtig skønne ting du har fået samlet sammen til en helhed :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for dit kompliment! Er glad for feedback og ros, og skønt i ser detaljerne ;)
      Håber du har lyst at følge med ;)

      Virkelig fin blog du har!

      smil fra meena

      Slet
  14. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  15. Kæreste søde du <3 - Rigtigt fint og total gennemført! Intet mindre! Knus May-Britt

    SvarSlet
    Svar
    1. Kæreste søde May <3 TUSIND tak! Det er jeg glad for du synes.!

      ,.... MEGET snart skal du komme og se det live til en allerhelvedes masse snak (og kaffe) ... ;*

      Slet
  16. Hold op! Hvor er det dog en super cool og 110% gennemført værelse! Jeg er meget forelsket i Tjalfe's værelse, det er bare så skønt. Du har virkelig stil og en fantastisk stil ;-)

    SvarSlet
  17. Hej Nanna..
    TUSIND mange tak for de meget søde ord! Det er skønt at høre du ka' li' det. ;) har også lagt mange tanker i detaljerne..

    Er selv forelsket i hans værelse :D

    SvarSlet
  18. Hvor er det bare det fineste og mest personlige værelse jeg længe har set - og sikke mange retor fund elsker det! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. TUSIND mange tak Kristina ! Er glad for du ka' li det ! :D
      smil fra Meena

      Slet
  19. Sikke et fantastisk værelse - og en fantastisk blog i det hele taget. Har straks tilmeldt mig som fast læser og glæder mig til at følge med fremover :)

    Er vild med hele værelset, men skulle jeg nævne detaljer, der særligt fanger min opmærksomhed (det elsker jeg når andre skriver) er det legeskoletasken, den mintfarvede Juno-seng, natlampen (som jeg selv lurede på, men ikke havde brug for), plakaten over knagerækken, tæppet på sengen, bambibroderi og -figurer (den med sommerfuglen er da helt vidunderlig!), plastkurvene (som jeg også selv har og elsker), frottéopslagstavlen, Irma-dåsen og mange af de andre detaljer i legekøkkenet, pudekrogen (sådan én skal man have ;) ) og ikek mindst den skønne gamle dukkevogn med den kære dukke og fine barnevognskæde. Så skønt alt sammen!

    Tak for kigget!

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
    Svar
    1. Heej Miriam! DEJLIGT at se dig her hos mig! (har imponeret kigget med hos dig længe) :)

      er glad for du har lyst til at følge med her på bloggen. ;)
      Mange tak for dit detaljerede og rosende indlæg!! Det betyder meget og ka' godt forstå du elsker når folk nævner så mange detaljer ud, det er jo fantastisk med en sådan feedback !
      er selv helt vild med især skoletasken, natlampen og bambi broderi og figuren! Og ja hyggekrogen er et must!! :o)

      SMIL fra Meena :D

      Slet
  20. Hold da fast. Tænk at være barn og have sådan et værelse. Kunne forestille mig, at man ville finde nye ting hver eneste dag, som man ikke havde lagt mærke til før. Du holder stilen - det er sejt! Navneranken der hænger, må jeg spørge hvor du har den fra? Vil gerne have en til begge børn, og har kigget på mange - men der er bogstaverne alt for utydelige pga. spaglet stof. Denne du har er lige den jeg leder efter. :) Tak for super blog!

    SvarSlet
    Svar
    1. TUSIND TAK for de meget søde ord Rikke! Han nyder at være der og håber han blir' glad for detaljerne og sætter pris på værelset når han blir større :)

      Navneranken er noget der hedder LINE DYR - fra børnenes magasin, århus. De har også en hjemmeside. Men ellers har jeg fundet et link til dig her, så du ikke skal lede nettet rundt :D
      http://www.trendsales.dk/shops/listings/linedyr-boerneudstyr/29410452?pn=2&rt=ssr&search=linedyr&status=1


      Smil fra mig ;)

      Slet
    2. Tusind tak! Må lige shoppe lidt bogstaver til min Karla og min Alfred til deres nye værelse. :)

      Slet
  21. Så! Tak for din hjælp! Nu er de fine navneranker landet hos mig. :) Kig indenfor. www.rikkegaarde.blogspot.com

    SvarSlet
  22. Ps. Har lige linket til din fine blog - håber det er i orden. :)

    SvarSlet
  23. wow! Det er da det fedeste værelse jeg nogensinde har set!

    SvarSlet
    Svar
    1. TUSIND tak, det var noget af et kompliment at få :) glad for du kan li' det :D
      Smil fra Meena

      Slet
  24. undskyld havde ikke set din kommentar! ;) tak. jeg vil da kigge forbi så :)
    meena

    SvarSlet
  25. Ej sikke et værelse... Virkelig hyggeligt, sådan et værelse burde alle børn have... Fik en masse gode ideer. Mange tak. Mvh Marie Louise

    SvarSlet
  26. Hold da op det er gennemført:)) Det er nok det fineste værelse jeg endnu har set, har selv en dreng jeg skal til at lave værelse til og er glad for at se det ikke kun er piger der får den slags værelse!! Men der er lang vej igen:))
    Tak for kigget!!
    kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Pia.

      UNDSKYLD har ikke set kommentaren før nu! :O TUSIND tak for din søde kommentar! Ja jeg kunne godt lide at det ikke behøver at være så "drenget" :) Har dog lavet om på værelset som nu ikke længere er retro …

      Smil fra Meena

      Slet
  27. kanon værelse det må da være en drøm for mange kan slet ikke foresrille mig hvor mange timer du har brugt på at finde alle de herlige ting

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Britt!! :D Det var sødt sagt. Ja det tog evigheder at finde tingene. Men nu er værelset indrettet om og ikke længere retro. Det vil jeg vise frem på bloggen snart :)

      Tak for din kommentar ;)

      Smil fra Meena

      Slet
  28. Kære Meena,
    nu siger du jo at du har lavet værelset om - er der mon nogle ting du stadig har i gemmerne, som du vil sælge? Jeg er jo slet ikke færdig med retro og bliver det næppe.

    Der er et par af sagerne, jeg godt kunne bruge. Især er jeg vild med dukkevognskæden med bambi og bambiporcelænsfiguren, men også andre små ting :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  29. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  30. Så finder man da ikke en MOR, der gør mere for at kræse om sit barn ❤️

    SvarSlet

Bare rolig ..

Der er mange andre indlæg!
TRYK på ÆLDRE INDLÆG her ovenfor ..