tirsdag den 26. marts 2013

(Et personligt indlæg om) ..DEN DAG MIT BARN BLEV VALGT FRA!!





OBS: hvis du ikke kan tåle grimme ord, er dette indlæg ikke noget for dig


Måske har du bemærket at jeg har været fraværende på bloggen?
Dette indlæg har været undervejs siden d. 14. marts. Dagen hvor mit barn blev valgt fra. "opsagt." - Kald det hvad du vil! Det gjorde ondt i mit moderhjerte og jeg har været (og er stadig) chokeret og stiktosset!! 

(Har ventet med at fortælle dette på bloggen, til jeg var faldet lidt ned og er i stand til at skrive det uden mindst 524 "sgu'er" "fanden'er" og en allerhelvedes masse fucking'er"... MEN.. Nu er jeg nødt til at skrive et indlæg om det. Både for at komme af med det, men også for at kaste lys over hvor fucking dårligt det danske system fungerer og hvor uprofessionelt Skive Kommune's ansatte har tacklet denne sag. Jeg er rasende....


Torsdag eftermiddag, for knap 14 dage siden blev jeg ringet op af den dagplejepædagog der er tilknyttet Tjalfe's dagplejemor. Hun ville bare lige fortælle mig at hun altså havde snakket med dagplejemoren som havde valgt at melde pas på mit barn??! Dagplejemoderen ville/kunne ikke længere påtage sig den opgave at passe mit barn. Hun "magtede ikke opgaven," som der blev sagt! 
Så dagplejepædagogen ville lige fortælle at min søn skulle starte i en ny dagpleje pr.1.maj...

Mine følelser var blandede. Jeg måtte jo informere hende om at jeg på den ene side var "lettet" over at Tjalfe ikke længere skal over til hende dagplejemoren. For jeg har været helt vildt utilfreds med hende længe, har bare ikke "turde" melde det ud. Der har været så mange episoder derovre, jeg som mor har syntes var under al kritik. Desværre har jeg det sidste år været den søde forælder som ikke har ringet ned på kommunen og klaget over dagplejemoren, fordi jeg ikke ønskede at skabe problemer. Så den seneste måned har jeg været ret meget i tvivl om jeg skulle flytte ham. Faktisk var det lidt pudsigt at jeg dagen inden dette opkald havde ringet ned på pladsanvisningen og spurgt om min søn kunne blive skrevet op til vuggestue. Det så jeg som den eneste mulighed, så ville han være der hvor han skulle starte i børnehave. Så det ville være et mindre skift end fra dagpleje til børnehave. Men jeg fik at vide at det var der ingen chance for. Alle pladser var blevet givet, og at selvom han faktisk stod som nr 1, ville det ikke være muligt at han kunne nå at få en plads inden 1.april. (man skal jo starte inden man bliver 2 år) - MEN på den anden side var jeg i chok over at ikke på noget tidpunkt er blevet informeret om at det gik dårligt i dagplejen og at hun ikke kunne overskue ham??! 


HER er 2 af mange episoder der har pisset mig af hos hende dagplejemoderen:

Da der begyndte at komme frost udenfor spurgte jeg hende tilfældigt FOR EN SIKKERHEDS SKYLD om hun ikke stadig tog voksiposen osv med ind så det ikke skulle stå ude hele natten og blive frossen. Til dette svarede hun at NEJ det kunne hun godt nok ikke gå og gøre med hele 4 dyner eller voksiposer, efter arbejde. Og om jeg da ikke kunne se at hun var forkølet og syg hele tiden, det blev hun fordi hun gik ind og ud hele tiden. Så mit barn har så inden da sovet i en halvfrossen voksipose!! (så synes jeg man går i meget små sko..)

2 gange er jeg kommet og set at han ikke har været spændt fast ude i barnevognen. Til dette havde hun bare at sige at det kunne hun ikke forstå, men at hun regnede med jeg havde tjek på om selen var sat ordenligt fast i barnevognen efter en weekend (den står i min fars bil i weekenderne, der rører vi den ikke, så det er ikke mig der har spændt den op) Og NÅ ja så mente hun at det kunne være ligemeget om han var spændt fast, for han kunne alligevel ikke komme ud af barnevognen pga overlæder og voksipose???! SÅ kender hun ikke mit barn



Nu skal det siges at Tjalfe's adfærd er ret "dårlig" og lidt usædvanlig. Derfor har vi i snart et år haft kommunen koblet på ham igennem dagplejen for at finde ud af hvordan vi voksne bedst muligt tackler ham og hans meget heftige temperament (og NEJ når jeg siger temperament, så mener jeg ikke ligesom "dit" barn der skriger fordi det ikke må få slik i REMA, så mener jeg et temperament som ikke engang, dagplejepædagog, børnespykolog, ergoterapeut, sundhedsplejerske eller sagsbehandler har kunne tackle....) Vi har siddet til utallige møder om Tjalfe, men der er ikke sket en skid fremgang, ingen ændring, ingen relevante forslag. Så er det bare man efter sådan en tlf samtale sidder og tænker hvordan i helvede man som dagplejer kan komme med en sådan udmelding, når man ikke en eneste gang har givet udtryk overfor mig som forælder, at det gik dårligt. Ikke til et eneste møde har hun sagt at hun havde svært ved at overskue ham eller at det snart var for meget for hende. NÆ NEJ hun har bare siddet der nærmest tilbagelænet og fået mig til at føle mig som en elendig mor, fordi hun tit har meldt ud at "hun jo er så professionel og at Tjalfe har respekt for hende og godt ved at når hun siger noget, så MENER hun det......" Så har man følt sig dum og magtesløs som mor, når man sidder og siger man har svært ved at overskue ham derhjemme. Så hun har haft så mange chancer og muligheder for at sige det til møderne, og ikke mindst hver dag når jeg henter ham. Hun burde fandeme løbende ha' hevet mig til side og sagt at det gik skidt og at hun var i tvivl om, om hun kunne klare det samtidig med 3 andre børn. 

I stedet har hun holdt kæft og gået bag min ryg! Og dagplejepædagogen (skive kommune) har bag min ryg arrangeret hvornår og hvor til mit barn skal flyttes til! Jeg føler mig trådt på. Overset. Ikke engang kunne dagplejemoderen selv fortælle mig dette. Nej jeg bliver ringet op af dagplejepædagogen som forresten lige tilføjede at der jo desværre først var en plads til ham om halvanden MÅNED!!! -og at han derfor var nødt til at fortsætte hos dagplejemoren indtil. Det måtte vi jo "BARE få det bedste ud af"??!
Samtidig synes jeg det er så uprofessionelt at man som dagplejepædagog som skal lave dette opkald til mig som forælder, vælger at gøre det dagen før man skal opereres og derfor sygemeldes i en hel måned!!? Hvad fanden ligner det? Man kan sgu da for fanden tænke sig til at en forælder der får sådan et opkald om at hendes søn er en for stor mundfuld, har brug for at tænke og sluge sådan én, når røret er lagt på. Og at man har en masse modsigelser spørgsmål og tanker efterfølgende. Synes det er så fejt! At man bevidst ringer lige inden man tager hjem og skal sygemeldes i en måned, når man har vidst dette i lang tid nok til at kunne finde ny dagpleje osv.. 
Selvom jeg var glad for han ikke skulle passes af hende længere, så FORSTÅR IKKE at JEG som forælder er den eneste der ikke bliver involveret, når sådan noget sker?????????? Jeg er ikke den typiske forælder der er bange for at sige at mit barn fejler noget, eller er anderledes, jeg kan godt snakke negativ om ham også og kan godt se udover alt det gode. Jeg har været så åben og bundærlig hele vejen igennem, så forstår ikke hvorfor dagplejemoren ikke har kunne sige det til mig. 


Ikke nok med det, skulle jeg jo så et par timer efter dette tlf opkald, hente Tjalfe og se dagplejemoderen i øjnene. Hvordan gør man det? Akavet det var det.. Hun prøvede at forklare alt muligt som var ret irrelevant og besvarede ikke mine spørgsmål. Hun mente hun virkelig havde kæmpet for Tjalfe og været der til alle møder osv. Men nu kunne hun ikke kæmpe for ham mere!
Desuden sagde hun at HVIS det var, kunne han godt komme derover i den halvanden mdr indtil den nye dagpleje havde pladsen, altså HVIS det var jeg ville det, så var han jo velkommen og ville blive passet på lige fod med de andre 3, for hun var jo professionel... WHAT?? Hvad fanden havde hun ellers tænkt sig? Hvor helvede skal jeg ellers gøre af 1 stk barn i halvanden mdr? ... Hun fik os ikke til at føle at vi var særlig velkomne, men at det da kunne lade sig gøre i værste tilfælde. 

Jeg ringede til kommunen næste dag for at "klage" over at han skulle være derovre halvandet måned mere. MIT BARN skal ikk passes halvanden måned hos en der har meldt ud at hun ikke kan OVERSKUE at passe ham! Dagplejepædagogen var, som jeg jo vidste, blevet sygemeldt pga en operation, men jeg krævede at man fandt en anden løsning. Jeg kom selvfølgelig til at snakke med en ret så ubehagelig dame som ikke var behjælpelig på nogen som helst måde, men sagde "jeg kan ikke gøre noget ved det, jeg forstår ikke du ikke er voksen nok til at tilgodese barnets behov,og få det til at fungere derovre i halvanden måned mere." 

.... sure so

jeg sagde at jeg var ligeglad med hvad hun mente, og krævede en løsning. 

Enden på det blev (efter lang kamp og diskusion,)at han skulle passes hos sin mormor som er vores gæste-dagplejemor, indtil den nye dagpleje havde plads til ham, hurtigst muligt.


MEN så skete det utænkelige. Det helt uventede og helt fantastisk heldige: dagen efter ringede pladsanvisningen med den nyhed at Tjalfe har fået plads i VUGGESTUE !!! Jeg var overrasket og glad. Så nu håber jeg virkelig det bliver godt for ham.

Jeg er dog stadig indebrændt og skuffet over hele episoden med dagplejemoren og kommunen. Og selvom jeg godt ved at Tjalfe kan være pisse krævende og anstrengende, så gør det ondt i mit hjerte at han bliver valgt fra. Hun har ikke engang ønsket at sige farvel til ham. Jeg har fuld forståelse for at hun ikke kan overskue ham og vælger at sige fra. Jeg synes bare det er blevet gjort på en modbydelig måde, det jeg er sur over er at jeg ikke har været informeret om at det gik dårligt. 

Jeg håber de kan lide ham og vil tage imod ham med smil og overskud i vuggestuen. Og at der er ressourcer til at tage hånd om hans problemer og behov.  



Tanker fra en mor 
     .... med et lidt knust hjerte




33 kommentarer:

  1. Jeg hepper på at vuggestue vil give Tjalfe en fair og god start på tiden videre, Meena!! Forstår godt det gør ondt i dit hjerte, når det er din søn, det går ud over, at dagplejeren ikke har overskud / resourcer nok til at takle et barn der måske kræver lidt ekstra opmerksomhed. Det lyder da som om du er opmerksom på det, og selv om vi ikke (altså INGEN) er perfekte forældre, så ønsker vi da altid det bedste for vores børn, så jeg krydser fingre og glæder mig over at høre, at Tjalfe har fået plads i en (forhåbentligvis) god vuggestue! HURRA!!!

    Kærlig hilsen fra
    Marthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Marthe <3 Håber også at vuggestuen blir et hit! :O)

      Slet
  2. Hvor må det have været et frustrerende forløb for dig som forælder... når det er et "kendt" problem, som også du bearbejder hjemme, så synes jeg det er meget mærkeligt at dagplejeren ikke har talt mere med dig om det...
    Jeg må sige, det lyder til at have været en meget ubehagelig omgang for alle parter... og med en del manglende kommunikation fra dagplejens side...

    Jeg er faktisk overrasket over at han ikke for længst er blevet sendt i vuggestue... Hvis han kan være svær at tackle, er der mere overskud i en vuggestue - bla fordi de har større budgetter, og af den simple grund at der er flere til at løfte opgaven. ..

    Hvad angår voksiposen - jeg tager normalt dynerne med ind når jeg tager børnene op... men en voksipose er noget mere besværlig at have med at gøre - så der vil jeg nok bede forældrene om at gøre det...

    Hvad angår at han er blevet lagt uden at være fastspænt - der burde du have klaget med det samme. ...
    I hvert fald i min kommune bliver det konstant pointeret at børnene altid skal være fastspændt i vognene - lige netop fordi man aldrig ved hvem, og hvornår, de tager en tur ud over kanten.

    Det har uden tvivl heller ikke været sjovt for hverken dagplejer eller pædagog at lave den udmelding - og jeg vil skyde på at pædagogen har været igang med at trække i tråde for at få ham i vuggestuen...

    Hvad angår at dagplejeren ikke har lavet nogle udmeldinger til dig om hvordan hun havde det... så er jeg heller ikke sikker på jeg havde gjort det...
    Ikke hvis I har haft en dårlig kemi - det vil være normalt at det er pædagogen der overtager der.

    Til slut, så er jeg sikker på at Tjalfe kommer til at få det meget bedre i vuggestuen end i dagplejen - fordi der vil være bedre plads og overskud til ham - og det vil han helt sikkert trives rigtig godt med!

    Jeg ønsker jer alt det bedste med det (og håber ikke du tager min kommentar ilde op...
    Jeg ser det bare fra begge sider fordi jeg selv er dagplejer, og jeg håber det kan give dig lidt mere ro i sindet... )

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det har været et ubehageligt forløb.
      Vil lige nævne :
      Dagplejepædagogen har ikke trukket i tråde for at få ham i vuggestue, hun vidste ikke det var et ønske fra min side, hun har haft travlt med at finde en ny dagplejemor til ham.
      Forstår ikke hvorfor man som dagplejer ikke kan klipse den voksipose af, så besværligt er det heller ikke..
      Jeg har ingen forståelse for at man som dagplejemor (og du med) ikke melder ud til forældrene hvis det går dårligt og i stedet overlader til dag.pæd. Jeg skal lige sige at der ikke som sådan har været "åbenlys" dårlig kemi. Dagplejen har ikke vidst at jeg har været irriteret og utilfreds med alle disse ting der har været, det har jeg holdt for mig selv. Jeg har været den gode og søde forælder der har samarbejdet, meldt ud og været åben og ærlig overfor hende. -Det er bare min mening, så synes jeg ikke man er særlig prof. eller har god dialog med forældrene.

      Men tak, jeg håber også at vuggeren kan løfte opgaven og at det kan give lidt ro :)
      Go dag fra Meena.

      Slet
  3. Sikke da en omgang. Og sikke da en dagplejemor. Det med voksiposen kan få min sind helt i kog. I min dagpleje har vi en rigtig sød dagplejepædagog, som siger at dagplejemødrene skal tage voksiposen ind, da barnet ellers kan få lungebetændelse af at ligge på et frossent underlag. Så Olivers voksipose bliver taget ind hver dag.

    Hvis jeg var dig ville jeg skrive et brev til kommunen og klage. Selvom ens barn skal flyttes kan det godt gøres på en ordenlig og respektfyldt måde.
    Jeg håber det bliver godt i den nye vuggestue. Måske du kunne snakke med pædagogerne om tjafes behov, så de er på forkant med eventuelle udfordringer der måtte opstå, og sådan at i har en åben dialog fra starten..
    Pøj pøj og lad os høre mere...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for din kommentar Ditte :)
      Er glad for du har den holdning også, det kan virkelig pisse mig af at man ikke engang vil tage en voksipose ind??! fordi det er for besværligt eller at man mener man bliver forkølet eller ikke vil bruge tid på det efter luk??! Det er ren dovenskab og hvis man ikke kan gøre en sådan lille ting, skulle man nok ikke være dagplejemor.. I det mindste ku' hun sgu lige have informeret mig om at hun ikke ville tage den ind, så jeg kunne have forhindret at han sov i en frossen voksipose! Det var jo helt tilfældigt jeg spurgte..

      Jeg er helt enig og har også planer om at skrive en klage til kommunen, synes det er så uprofessionelt!
      Jeg skal nok lige lave en opdate herinde, han startede i denne uge :)
      Smil fra Meena

      Slet
  4. Pyha, for en tur I har været igennem!!! Jeg har ikke en dyt forstand på dagplejere eller andet i den forbindelse. Hvad jeg til gengæld bruger rigtig meget tid på, er forældresamarbejde. Og jeg må sige, at jeg synes, det lyder meget mystisk, at hun ikke har givet udtryk for de vanskeligheder, hun har oplevet med Tjalfe, til de møder I har været til. Så kunne sådan en beslutning jo være taget i fællesskab. Jeg tænker, det er fair at melde ud, hvis der er et barn man ikke kan magte - ikke mindst for barnets skyld. Og havde du som mor fået den besked, ville du sikkert ha' været enig i beslutningen om, at han skulle rykkes til et andet sted. Jeg kan godt forstå, du føler dig trådt på, og jeg undrer mig over, at det overhovedet kan lade sig gøre, at det er dem, der beslutter, hvor han så skal rykkes hen. Det er jo for dælen dit barn!
    Men hvor er det dejligt, at han har fået plads i vuggestue:) Hvornår kan han starte der?
    Kram til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej sødeste Elisabeth!

      Tak for din kommentar og forståelse! Jeg fatter virkelig heller ikke at man ikke giver udtryk for at det går skidt! Men det er åbenbart ikke noget der kommer mig ved som mor....
      Og JA denne beslutning kunne sagtens have været taget i fællesskab, da jeg selv var meget int i at få ham væk fra hende, så forstår ikke man ikke har gjort det på en ordenlig måde!

      Han er startet her efter påske så det er meget nyt endnu men jeg skal nok lave en update på bloggen :=)
      Kram fra mig til dig

      Slet
  5. Jeg får vondt langt inn i mitt morshjerte når jeg leser dette. Dersom det hadde vært mitt barn, så hadde jeg altså først blitt sjokkert, så veldig lei meg og så fly forbannet. Det går ikke an! Jeg er glad over å lese at det ser ut til å være lys i tunnelen, håper på alt det beste for dere - både deg og den vesle drengen...Stå på!
    Klem fra meg til deg :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du sød. du kan også tro det gør ondt i mit moderhjerte og jeg er dybt chokeret over den behandling jeg har fået :(
      Nu håber vi det bedste i vuggestuen <3

      Knus fra Meena :)

      Slet
  6. Åha Meena, jeg føler virkelig med dig. Ens små diamanter er det dyrebareste man har, og når de bliver "valgt fra", gør det bare helvedes ONDT.
    Jeg håber og ønsker virkelig for Tjalfe (og mor), at han falder rigtig godt til i vuggenstuen, og det har det overskud til ham, der skal til.
    Husk - du er den bedste mor i verden din søn kunne ønske sig, du gør hvad du mener er bedst for ham - hold fast i det.

    Kram og tanker herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for dine søde og rørende ord. Man føler sig som verdens mest elendige mor, og det er det værste. Men jeg prøver virkelig at gøre hvad jeg kan for at det skal være bedste for ham. <3
      Jeg er sikker på vuggeren blir et hit :)
      Tak for din kommentar
      Knus Meena

      Slet
  7. Uprofessionelt på være ordet for alt det her..
    Jeg håber inderligt at Tjalfe får det rigtig godt i vuggestuen og at han bliver glad for at være der.. Det kan godt være Tjalfe har sine vanskeligheder som du skriver om , men det er op til de professionelle at skabe de rammer han har brug for, for at kunne fungere når han bliver passet, om end det så er i dagpeleje eller vuggestue... Han er en dejlig knægt Tlajfe, det kan alle og en hver dag se !!!!! <3 <3

    Knus til jer begge !

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er så søøød Sofie! <3 Tak for dine søde ord og forstående kommentar! :) Ja der er ikke andet at sige til det end UPROFESSIONELT!
      Ja han er jo en god dreng, det kan bare være svært for andre at se pga hans opførsel, og det kan jeg godt forstå. Men han fortjener forståelse og hjælp. Håber vuggeren kan give ham dette !

      KNUS fra os

      Slet
  8. Ej hvor bliver jeg trist, når jeg læser dit indlæg. Jeg kan desværre godt sætte mig ind i dine frustrationer og smerte, da jeg har prøvet det selv. Min dreng (som idag er 10 år), var også en anderledes og krævende dreng, som pædagoger og andre tog afstand fra, fordi han var krævende og anderledes. Det var hårdt, for jeg kunne som dig godt selv se det, men han var er jo min dejlige dreng, som man elsker og beskytter. Jeg husker jeg nærmest var en stor undskyldning, når jeg hentede ham i dagpleje og senere vuggestue, da jeg vidste der ville have været episoder i løbet af dagen, som de lige ville tale med mig om! Heldigvis ændrede det sig, da han kom i børnehave og fik verdens mest omsorgsfulde og indlevende pædagog, som bare knuselskede ham fra første øjeblik. Hun sagde straks, at der var noget galt, og han ikke trivedes, så vi måtte have hjælp. Hun var med os hele vejen, til vi to år senere fik diagnosen autisme på børne psyk. Hvor er jeg bare glad for der findes mennesker som hende. Hun blev da alle andre gav op og nærmest skød skylden på min mand og jeg. Jeg var en overgang et rent nervevrag, og sikker på det måtte være mig der var skyld i hans problemer. Så kære Meena... det er IKKE dig der er noget galt med. Du er en skøn og vidunderlig mor, som bekymrer sig om dit barn og vil ham det bedste i verden. Han er heldig at han har dig! Desværre er vores samfund ikke altid gearet til børn der er anderledes og falder undenfor kassen. Der behøver ikke være noget galt med Tjalfe, jeg har senere lært at elske og sætte stor pris på mit barns anderledeshed. Hvor har han lært mig mange ting, som jeg ellers ikke ville have lært med et "normalt" barn. Jeg ville ikke bytte det for alt i verden idag. Jeg håber du møder nogen vidunderlige pædagoger i Tjalfes nye vuggestue, så du ikke står alene med dine frustrationer. Så er jeg sikker på, at I sammen nok skal kunne hjælpe din dejlige dreng med de udfordringer han møder på sin vej. Mange tanker fra Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære søde Lone!! <3
      Din kommentar fik mig til at hyle helt ustyrligt, ENDELIG en der ikke bare FORSTÅR men også VED hvordan jeg har det som mor til "sådan et barn."
      det er SÅ øv at komme og hente og hver dag få at vide at ens barn har ødelagt det for de andre, ikke har opført sig ordenligt eller er skyld i at de igen ikke kan komme nogen steder, legestue osv..! MEST øv fordi man VED at det er rigtigt! men hvad skal man gøre ved det eller sige til det, andet end IGEN at undskylde på ens søns vegne. :(
      Jeg har følt mig som verdens dårligste mor både fordi jeg ikke har kunne gøre noget andet end at råbe højt om hjælp, men mest fordi de så ikke har synes at det er så alvorligt som jeg selv VED det er med ham. Og dagplejemoren fik mig til at føle at det jo så måtte være fordi JEG ikke kan magte opgaven. Kommunen har ikke gjort en skid insats for ham. Er så vred! For ja han kan virke PISSE irriterende og udefra set vil man nok beskrive ham som en uopdragent møgunge, hvis forælder hverken kan opdrage eller sige nej! Og det gør mig flov og ked for det mener jeg ikke er tilfældet! DERFOR betyder det bare ALT at du skriver at det ikke er mig der er noget galt med og at jeg er en god mor. For det føler jeg sgu ikke altid...
      DU er godt nok heldig at hende den søde pæd. så at der skulle sættes ind med hjælp!! det er sådan en jeg mangler, en der kan SE at der skal gøre noget for at hjælpe ham.
      Folk siger "jeg hader bare de forældre som SKAL have en diagnose på deres børn!" Jamen JEG ville sgu da helst klistre et label i panden af ham hvorpå der står NORMAL og kunne tage ham med ud og handle osv uden at gå hjem bagefter og græde snot af bare ydmygelse! Men det er ikke tilfældet så vil da HELLERE en diagnose så man VED hvad der skal gøres for at hjælpe ham. Må indrømme jeg selv har en fornemmelse af at det kan være noget ADHD eller autisme af en slags. Jeg kommer bare ikke videre før nogen kan SE at jeg og TJALFE skal have hjælp. :(
      KNUS fra mig til dig !

      Slet
  9. Kære Meena - føler med dig - jeg har jo været turen igennem :-(
    Rigtigt træls. Forude venter forhåbentligt positive oplevelser for jer begge.
    Knus og kram, May

    SvarSlet
    Svar
    1. Okay? den historie må jeg da høre !
      Knus og ses forhåbentlig snart <3

      Slet
  10. Åh hvor en grim oplevelse og de kære små er jo vores guldklumper. Kan godt forstå du er vred, skuffet og ked af det!
    Håber på det bedste for lille manden og dig.
    Min Noah er en vildbasse og der er også obs på ham og bare det er skrøbeligt for os forældre. Man vil jo det bedste for sine børn. Håber vuggestuen hjælper jer og du får flere redskaber at arbejde med.
    Kram Vicki

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Vicky !
      Ja man blir lidt skrøbelig når ens barn har det svært :(
      Tak ja jeg håber vuggeren kan give positive oplevelser!

      Knus Meena :)

      Slet
  11. Kære Meena,
    puh - jeg kan godt forstå at dit moderhjerte bløder med den behandling! Jeg synes simpelthen det er vildt dårligt af dagplejemoderen ikke at kunne tage det op med dig. Hun burde jo have sagt at hun synes din dreng er sød og dejlig, men kræver mere end hun kan give, når hun også passer de tre andre og at det er mere end hun kunne magte. Det havde selvfølgelig stadig været en underlig besked at modtage - men så meget mere reelt at gøre på den måde.

    Derudover er det bare helt i skoven at hun har kunnet finde på ikke at tjekke selen ordentligt - det er jo skide farligt! Og det med voksiposen er bare for dovent! At hun ikke lige kan gå en tur efter børnene er hentet og tage dem ind, så de er varme dagen efter :(

    Håber virkelig at vuggestuen bliver en ny god start. Jeg håber at du vil kunne mærke at de er uddannede til at tage sig af børn og måske har en faglighed, som de færreste dagplejemødre har. Det tænker jeg er ekstra vigtigt, når din søn har det svært med temperamentet nogle gange.

    De bedste ønsker herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for din meget søde og forstående kommentar Mirjam <3
      Jamen det er fuldstændig sygt at man kan være så ligeglad og så doven! For ja det med voksiposen er fandeme ren og skær dovenskab! Og selen jamen det er bare under alt kritik! :(

      Og JA hun burde have kommet til mig, det havde nemlig været en fair og reel måde at håndtere situationen på.

      Jeg håber vuggeren kan give os en positiv oplevelse og at han falder godt til og at der er nogle voksne der vil ham! På trods af hans temperament og sværheder.

      Knus til dig fra mig :)

      Slet
  12. Åh søde Meena, det skærer i mit moderhjerte at læse historien. Øv altså:-(
    Håber for jer at vuggestuen bliver en frisk start og der er kompetente og engagerede pædagoger der vil Tjalfe det aller bedste<3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din forståelse søde Julie <3
      Det er noget lort, men nu krydser jeg fingre for vuggeren og forhåbentlig prof pæd.!

      KNus fra mig :o)

      Slet
  13. Sikken en træls oplevelse. Jeg håber din søn får en god tid i vuggestuen, jeg tror på at de rummer ham g her har du med pædagoger at gøre. Min yngste skal starte i vuggestue i morgen, bevidst valgt ud fra mange negative historier om uprofessionelle dagpleje mødre

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :)

      Ja det lyder som en fornuftig ide med vuggestue til din søn!
      Jeg ville ønske jeg havde valgt det til at starte med :)
      smil fra Meena

      Slet
  14. Desværre lyder det som min situation i dagpleje systemet .:-( vi valgte også vuggestue til vores W da vi ikke magtede at kæmpe med dagpleje mere .. måske vi har haft den samme dagplejemor ?

    Hej fra Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ida. Undskyld det sene svar! Bor du i skive? for så kan det da godt være :)

      Slet
  15. Er målløs! Rystet! Og utrolig lettet over at Tjalfe har fået plads i en vuggestue!

    Pyha. Sikke en oplevelse. Tanker herfra!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja er sgu også selv stadig målløs! Vuggenren var bare det helt rigtige valg!

      Knus Meena og tak for din kommentar

      Slet
  16. Puha! Derfor ville jeg aldrig vælge dagpleje til Alvin. Godt Tjalfe er kommet i vug:)
    Jeg har lyst til at skrive noget om det du nævner, at Tjalfe måske har en diagnose. Jeg arbejder selv med unge med adhd ig autisme, men har arbejdet med børn (samme målgruppe som nu) i årene inden.
    Jeg håber at du møder nogen nu der tager dig og Tjalfe alvorligt, så I evt kan blive indstillet til børne psyk. Jeg kan slet ikke forstå at hun har reageret som hun har gjort; hvis det er så tydeligt at der er "noget" med Tjalfe.
    Desværre har jeg mødt (rigtig) mange kollegaer (i daginstitutioner) der har den holdning at diagnosr er lidt for moderne - det, Meena, skal du IKKE finde dig i! Systemet er tungt og træls at danse med, og jeg undrer mig dagligt over hvordan i alverden "mine" unge skulle klare sig uden mig og mine kollegaer til at råbe op for dem.
    Så måske venter der dig en kamp - kæmp og brug dit netværk! Mit bedste råd, fra en der har set mange historier som din, er; råb op, råb højt og kræv din ret! Dem der har (irriterende) mødre der "skaber" sig; dem sker der (desværre) mest for.
    Masser af kram til dig og Tjalfe drengen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja puha! Jeg er også rigtig ked af jeg ikke valgte vuggeren fra starten af !

      Har også mødt mange der synes at diagnoser er moderne. Det er en fuc*** plat holdning!
      Det går meget bedre med ham efter han er kommet væk fra dagplejemoderen.. I vuggeren har jeg ikke mødt forståelse som sådan, for de mener han er helt velfungerende. Det er selvfølgelig dejligt at høre. Men tror nu alligevel stadig selv der er et eller andet.. UDEN at have en skid forstand på det (andet end hvad jeg har undersøgt og læst på nettet) har jeg en lille ide om at han har noget ADHD og autisme i en eller anden grad..
      Tak for din kommentar. det er dejligt at høre fra en der ved hvad hun snakker om. Jeg har også tænkt mig at råbe højt hvis jeg synes der bliver brug for det. Man skal ikke finde sig i at ens barn ikke bliver taget alvorligt.

      Knus

      Slet
  17. Hvor er det dejligt at du er glad for vuggestuen:)
    Godt han kom videre ihvertfald!

    Det er jo dejligt, hvis Tjalfe er en helt almindelig og velfungerende dreng! Dog tror jeg at man skal tage sin mavefornemmelse alvorligt.
    Det er jo heller ikke sikkert at de pædagoger der passer ham i hverdagen ved præcis hvad de skal se efter.

    Da jeg blev uddannet i 2005 fik jeg et barselsvikariat i en almindelig vuggestue. Her gik en dreng der var SÅ sød og dejlig. Hans forældre blev ved med at sige, at de troede at der var noget - men jeg tog det ikke alvorligt; eller rettere; han var så sød og lækker og med et skønt forældrepar - jeg tænkte at de små særheder han havde blot var en del af ham. Puha hvor har jeg tænkt på ham mange gange siden; jeg er 100% sikker (nu) på at han er autist. Har endda ledt efter hans mor på Facebook, men da jeg så ville skrive blev jeg helt blank; for hvad siger man så?

    Nå, en kort historie der blev lang - nyd skiftet og hold fast i hvad du mener er drt rigtige for jer:)

    SvarSlet

Bare rolig ..

Der er mange andre indlæg!
TRYK på ÆLDRE INDLÆG her ovenfor ..