søndag den 7. april 2013

Vores PÅSKEFERIE i billeder

Her er vores påskeferie i billeder. Vi har nydt den i fulde drag og været sammen med familien... Min søster og jeg er åbenbart ikke blevet for store til "påskeæg", så min mor inviterede os på Bones, i stedet for et chokoladeæg.. Hun er så sød... 


Skønt at Tjalfe kunne være med til at lave påskepynt i år. Har aldrig før pyntet til påske. Har ikke noget pynt, men det skal der laves om på til næste år. Vi startede ud med lidt homemade. Påskeæg klippet af karton, på den ene side har han malet og den anden side er tapetseret med retro-tapet. Var meget overrasket over hvor meget han gik op i det...









  



Har også lavet en lille påske-gren i min anden kähler-vase. Påskeæggene er lavet i hama perler.



Vi har været til min faster's fødselsdag som blev holdt i Skive Bowl'n Fun. Det var desuden med stor brunch-buffet, som var overraskende lækker!








Vi har også haft hyggedag med dem vi kalder vores "papfamilie." Det var bare såå hyggeligt! En gå-tur og leg på legepladsen. Om aftenen spiste vi mexikansk mad sammen og hyggede..



























Og den sidste dag i ferien, tog jeg T. med i parken og så på fugle. Vi spiste madpakker og det var skide hyggeligt, vejret var skønt.








Herhjemme har vi rodet og leget med togbane. Han har virkelig fået øjnene op for det lige pludselig. Specielt det med at samle skinnerne...








En helt vild hyggelig ferie...
Håber jeg også i har haft...?


4 kommentarer:

  1. Det ser ud til I har haft en rigtig dejlig påske - skønne billeder :)

    SvarSlet
  2. Elsker Tjalfes værelse! Back to the 80´s, please take me back! :) Hvordan putter du egentlig Tjalfe ? Vil gerne høre nogen Fif. Min dreng Tarun er "lidt" forkælet. Noget vi skal have sat grænser for. Men han vil ikke sove selv i sin seng. Man skal ligge med ham og så skal han nusse mit øre før han falder i søvn og bliver så lagt i hans seng derefter. PISSE BESVÆRLIGT! Kunne virkelig godt bruge nogen råd når jeg har været så dum at vænne ham til det. Det vil lette vores aftener lidt. P.S tak for accept på facebook :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jana :) undskyld jeg først svarer nu, havde helt glemt det igen..

      Tak søde, glad for du kan lide værelset! Jeg er stadig ret vild med retro :)

      jeg har ikke problemer med at putte. Men det tror jeg uden tvivl er fordi jeg har været meget hård fra starten. Helt fra han var baby, puttede jeg ham bare og sagde godnat og så lukkede jeg faktisk døren helt i. Hos mig som barn var det stik modsat og min mor var også alt for god af sig og vi var meget forkælet og blev nusset og pyldret om. Det resulterede i at jeg intet kunne selv og ikke turde sove selv og var bange for mørke. Så derfor indførte jeg det tidligt ved Tjalfe med at lukke døren til, og det sagde han ikke noget til. Da han blev 1 år og fik eget værelse var vores liv lidt kaotisk og vi flyttede osv så der havde han en periode hvor han ikke ville sove... så indførte jeg et fast aftenritual. Det kan jeg anbefale! De opfanger hurtigt fidusen og så ved de nøjagtigt hvad der skal ske. Det hjælper HVIS du gør FULDSTÆNDIG det samme hver aften. Du skal gøre det i den samme rækkefølge og ikke undlade bare en af tingene nogensinde. Det lyder meget rutine agtigt og det er det også, MEN tro mig det er det de små har godt af. Du kan selv beslutte hvordan du har lyst til jeres aftenritual skal være, men sådan her ser vores ud:

      1.Skifte ble, ha' astmamaske, børste tænder.
      2. Vi går ind på hans værelse, hvor jeg beder ham tænde hans anders and lampe ovre i hyggekrogen og finde en bog (imens jeg ruller gardinet for)
      3.Vi læser den bog han har valgt. Lad Tarun vælge selv, hvis det er en lang bog, og klokken er for mange, så forkort selv handlingen og spring et par sider over)
      4. Så lægger han bogen på plads i boghylden og slukker anders and lampen og går over og tænder bambi lampen (en stor vågelampe der ligger på gulvet)
      5. vi løber om kap ud i køkkenet for at (hver gang) udbryde "aaaai alt det rod" og kigger kort på alt det rod der altid er fra eftermiddagen og aftensmaden osv..Så snakker vi om at hun skal han sove så jeg kan rydde op.
      6. han kravler op på en stol på værelset og venter på jeg tager tremmerne af sengen (kan man på den lilleper seng han har) og så kravler han selv op i sengen.)
      7.Jeg sætter tremmerne på igen og kysser ham godnat. fortæller at han skal sove så han kan være frisk i morgen når han skal i vuggestue. Og at jeg lige går ud og rydder op på alt det rod, så skal jeg nok komme ind og kigge til ham bagefter. Og så er det det. ;) Jeg lukker nu kun døren på klem og han elsker at ligge og høre at jeg rumsterer i køkkenet med oprydningen..

      PRØV det, når først han er vant til JERES aftenritual, og ved at der skal foregå præcis det samme hver aften, så vil han føle sig mere tryg og børn vænner sig oftest hurtigt til nye ting. ;)

      Knus Meena
      ..du spørger bare hvis du har noget.. og selv tak, rart at se dig på FB :o)


      Slet

Bare rolig ..

Der er mange andre indlæg!
TRYK på ÆLDRE INDLÆG her ovenfor ..